אימון לחשיבה תוצאתית

מהי ההשפעה של חשיבה תוצאתית על המוח, והאם ניתן להתאמן על כך?

אימון לחשיבה תוצאתית

בחדר האימון האישי שלי, אני נתקלת לא אחת  בסיטואציות שכאשר אדם חווה תקיעות במערכות יחסים ו/או בעבודה, הדחף לערוך רשימת דברים לעשייה, היא לעתים קרובות דרך ההתמודדות הראשונית עם הבעיה.

יחד עם זאת, כפי שרבים מאתנו חווים גם שאנחנו יודעים מה עלינו לעשות, משהו רגשי עדין תוקע את העשייה, וגורלה של הרשימה הופך להיות כמו גורל עיתוני האתמול שאנו קוראים.

כיצד זה קורה?

חוקרי מוח מצאו שהחלק הרציונאלי שלנו שמצוי בקדמת המוח, אוהב לעבוד לפי הצבת מטרות, ושלמעשה פעולה של הצבת מטרות עושה פלאים למוח ,בכך שהיא יוצרת קשרים חדשים עצביים במוח וגורמת לו להיות אפקטיבי יותר.

בתהליך של אימון אישי וכן אימון עסקי אנו יוצרים אבחנה ברורה בין תוכנית פעולה הכוללת פעולות מוגדרות להשגת מטרה רצויה, לבין מטרה.

בזרם הפילוסופי של חשיבה תוצאתית מטרות הן למעשה תוצאות רצויות, וכל תוצאה משרתת תוצאה נעלה ממנה.

לדוגמא– אם במהלך אימון לחשיבה תוצאתית מאמנת אישית גרמה לי לחשוב שרצוי שאכין רשימה של אנשי קשר ,על מנת שאוכל לעניין אותם במוצר שלי, הרי רשימת קשר עשויה לשרת תוצאה נעלה יותר של חיבורים לקונים פוטנציאלים, והחיבורים הללו משרתים תוצאה של שיווק עצמי שלי ושל המוצר שמסייעים לי להשיג את התוצאה של הגדלת מכירות המוצר ב10% אם זו התוצאה שהגדרתי לעצמי מראש שברצוני להשיג.

אימון לחשיבה תוצאתית

על פי חוקרי המוח החלק במוח שככל הנראה אחראי על הרגשות הוא החלק שמכוון אצלנו את חשיבות התוצאה, ופתרון הבעיה.

בתהליך של אימון אישי ואימון עסקי אנו לומדים להתבונן על כל מצב דרך משקפי הריאליזציה (החלק הרציונאלי) והחלק האמוציונלי (הוא החלק הרגשי). מכיוון שהצבת תוצאות רצויות צריכה להיעשות על ידי המתאמן, שהוא המומחה לחייו של עצמו, הרי שזו פעולה מאד אישית, שמתרחשת אצל כולנו במוח.

כאשר המתאמן חווה התרגשות כשהוא מגדיר לעצמו את התוצאה הרצויה בעזרת המאמן האישי, למעשה נוצרים חיבורים חדשים בין סינפסות עצביות במוח, מה שיגרום להפרשת הורמונים ויניעו את המתאמן לפעולה.

על כן הצבת תוצאות היא פעולה אישית, וכאשר אנו קובעים תוצאות רצויות עבור אחרים ,לא יווצר אותו אפקט במוח.

על פי חוקרי המוח ככל שהתוצאות (מה שהחוקרים מכנים מטרות) הן יותר שאפתניות, הרי השינוי המתחולל במבנה המוח יהיה יותר גדול. לאור זאת, איך יכול תהליך של אימון אישי או תהליך של אימון עסקי ולווי מנהלים לסייע?

לסיכום

בתהליך אימון לחשיבה תוצאתית המאמן האישי או המאמן העסקי מסייע למתאמן לדייק את המחשבות שלו באמצעות תשאול מיוחד ומדויק, המאמן משקף למתאמן בדיוק היכן יש צורך עוד לדייק את התוצאה הרצויה, ובודק לאורך כל הדרך, שהמתאמן מגדיר לעצמו פעולות שהן אכן נגזרת של התוצאות הרצויות עבורו להשגת התוצאה הרצויה ויוצרות את המתאמן שמחה אמיתית וחדוות יצירה.

אשמח לייעץ ולענות על כל שאלה שיש לכם. צרו קשר ונחזור אליכם בהקדם!

דורית קיי

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *