פוליטיקה ארגונית

פוליטיקה זה רק בכנסת, לא כאן במשרד, האמנם?

אימון אישי ועסקי בשירות הפוליטיקה

מנהלים ועובדים רבים מאמינים בפסוק "בזיעת אפיך תאכל לחם", אלא שבסביבות עבודה רבות, העובדים שמשקיעים ממיטב כשרונם, מרצם וזמנם עדים לא אחת לתופעה שבה דווקא הקולגות שלהם הם אלו המשמשים כחביבי המנהל, והם אלו שלעתים נמצאים ראויים לקידום, הרבה לפני עצמם.

 

אני פוגשת מנהלים ועובדים כאלו, שמגיעים אלי בשיא הכעס שלהם על המנהלים שלהם, ובתסכול רב, ומבקשים בעזרת תהליך של אימון אישי ממוקד תוצאות להבין איך זה יכול להיות, וללמד לפסוע במשעול שאכן יביא אותם לתוצאות ולקידום אותו הם חפצים.

 

רוב אסגהר בספרו: "מנהיגות היא גיהנום" מונה 5 אמונות והתנהגויות שגויות בקשר לפוליטיקה ארגונית בעבודה שמשפיעות לרעה על קריירה של מיטב האנשים.

 

פוליטיקה ארגונית בעבודה – 5 אמונות והתנהגויות שגויות

1. אמונה ראשונה היא :"אני עסוק מדי לשיחות חולין". עובדים רבים לא מוכנים לבטל את זמנם לריק בשיחות מסדרון או במטבחון של המשרד בטענה שלא עבור כך משלמים להם משכורת. 

 

למרות האמת הטמונה באמונה זו, המציאות היא שהאדם הוא יצור חברתי, ולכן פיתוח מערכת יחסי אנוש שקולה פעמים רבות לעיסוק במשימה עצמה. בתהליך של לווי מנהלים אנו לומדים יחדיו טכניקות שיסייעו לעובד ליזום השתתפות באירועים חברתיים, ולהתגבר על החסם המלווה אותו שדיבורים חברתיים הם בזבוז זמן.

 

2. אמונה נוספת שרוב אסגהר מבקש לעקור היא התחברות לקבוצה מצומצמת של אנשים המוגדרים ע"י העובד כקבוצה איכותית. בתהליך של אימון מנהלים אנו מנפים את מקורות הכוח בארגון, ולומדים בעזרת כלים של תקשורת בינאישית כמו Language & Behavior Profiling להשתמש בשפה נכון על מנת להתחבר למקורות כוח במשרד.

 

3. רכילות – זה לא אני. מחבר הספר מביא מחקר של אוניברסיטת סטנפורד שהתפרסם בשנת 2014 ובה הוא מצא שהדרך בה עובדים לומדים לזהות אנשים כוחניים ולנטרל אותם היא בעזרת מה שהוא מכנה "רכילות משרדית".

 

מכיוון שלעתים נדרשת תקשורת מעט מתוחכמת על מנת לדלות את המידע הדרוש, במפגשי אימון אישי ועסקיאנו מקדישים נתח זמן לא מבוטל ללמד לאתר את מקורות הכוח, ואלו שאלות כדאי לשאול, מהו התזמון הנכון על מנת לשאול אותן. מידע נוסף חשוב שהמתאמנים לומדים הוא  לעשות את העיבוד למידע, ולתכנן את הצעד הבא.

 

4. הרבה עובדים נפגעים אישית מהערות כאלה ואחרות של מנהלים או עמיתים בעבודה. על כן, חשוב ללמד טכניקות לנהל את עולמם הרגשי, כך שיגיבו נכון או לא יגיבו כלל להערות שנזרקות אליהם. בתהליך אימון אישי ועסקי, אנו מתנסים בהפעלת מודלים שונים מתחום הפסיכולוגיה והבלשנות.

 

5. תגובה איטית למיילים או לפניה של מנהלים, לקוחות או ספקים במייל, מן הטעם שאתם עסוקים, ושיש לתחום את שעות העבודה יכולה להתפרש בתור פוליטיקה ארגונית בעבודה. אז האמת, שהדרך הנכונה היא אי –שם באמצע.

 

בתהליך של אימון אישי וכן אימון עסקיאנו לומדים לאתר את דפוסי התקשורת של המנהלים וללמוד מהי אותה פוליטיקה ארגונית במקום בו אנו עובדים, אנו לומדים להבחין בין מיילים חשובים יותר ופחות ולפחות טקטיקות מענה שיאפשרו למנהלים או העובדים להגיב בזמן למייל, ולא להיות מואשמים באיטיות או בכך שהם "צוואר הבקבוק".

 

מנהלים ועובדים חייבים להצטייד בארגז כלים נרחב שיאפשר להם להתנהל בצורה יעילה בתוך הפוליטיקה הארגונית של מקום העבודה, ויאפשר להם להגיע לתוצאות רצויות עבורם במסלול קידום רוחבי או אורכי.

פוליטיקה ארגונית
פוליטיקה ארגונית​
אימון עסקי
פוליטיקה ארגונית​ בעבודה