למה צריך אימון אישי למנהיגות?

אנשים רבים שמחליטים לעשות שינוי בחייהם בוחרים להסתייע בשיטת של אימון אישי להשגת הרצוי עבורם. 

 

כאשר אני כמאמנת אישית בודקת עמם מהי הצלחה עבורם, אני זוכה לתשובה:"אני רוצה להשיג הצלחה.

 

הצלחה מוגדרת ע"י אבן שושן כ "תוצאה טובה של מעשה, אושר".  רובין שארמה מגדיר הצלחה בספרו "חכמת המנהיגות" כמשמעות בחיים.

 

לדבריו משמעות החיים היא במורשת שאנו משאירים למען האחרים. על כן, חובה עלינו לטפח ולהביא לידי ביטוי את הכישרונות והכישורים של כל אחד מאתנו בעולם, על מנת להביא ערך לעולם הזה.

 

אימון אישי למנהיגות אישית ידגיש את העקרונות הבאים: 

הגדרת המטרה

תהליך של אימון אישי  או אימון עסקי בחברה יאמת את המתאמן אם מהם המטרות המלהיבות של המתאמן שברצונות להשיג.

 

מטרה זו היא לעתים בסיס לכשעצמן לתהליך של coaching היות ולא תמיד ברור לפרט מהי המוטיבציה שמלהיבה ומרגשת את הפרט או המנהל בארגון שברצונו להשיג, ואיך ניתן באמצעות אימוץ ערכים של יושרה, אומץ  ותשוקה להשיג זאת.

למידה

אחת המשימות שאני מזמינה את מתאמני בתהליכים של אימון אישי לחיים ותהליכים של אימון עסקי לעשות היא לחשבו על 3 אנשים ממקום העבודה או מהחיים שבעיני הפרט הם מנהיגים ולאתר 3 תכונות מנהי גותיות שלהם.

 

לאחר מכן אני מבקשת מהמתאמנים לאתר פעולות שדרכם ניתן לראות שהדמויות הללו לקחו על עצמם לתרגם את המנהיגות שלהם למעשה.

 

לאחר פעולה זו המטלה האישית שהמתאמן לוקח על עצמו היא לראות איזו פעולה הוא יכול לקחת על עצמו בחייו האישים או במקום העבודה ,שבאמצעותה הוא יביא לידי ביטוי את המנהיגות האישית שלו.

אימון אישי למנהיגות אישית

התמודדות עם שינויים

שינויים הם חלק בלתי נפרד מחיינו , ועלינו ללמד להתמודד עמם בהצלחה. לא אחת אני נקראת בתהליכי יעוץ ארגוני לתהליכי התערבות בארגון ,כיון שנוצר מעין כאוס בקרב העובדים וההנהלה כתוצאה משינויים.

 

אחד הצעדים הראשונים שעלינו לעשות בתהליך אימון אישי למנהיגות אישית  הוא לפתח משמעת של ניהול הלא צפוי-זאת לומדים בתהליך של אימון אישי ובתהליך של אימון עסקי, והחידוש הוא ל למד להרגיש נוח עם חוסר הנוחות בו אנו שרויים.

 

עלינו להבין ששינוי הוא חלק בלתי נפרד מהחיים ומיכולת ההישרדות שלנו.

 

בבואי לארגון חדש בתהליכי יעוץ ארגוני או אימון אישי בארגון, אני מזמינה את העובדים  לבדקו על מה לא מדברים בארגון שלהם, ומהם תחומי "העיוורון שלהם", כלומר איזה סוג ידע חסר לכל אחד מהם, שאם ילמד אותו הוא יוכל להתנהל ביתר ביטחון בזמן שינוי.

 

האויב החזק ביותר של השינוי הוא הבורות. רכישת ידע רלוונטי תסייע בהתמודדות של הפרט עם שינויים.

שאילת שאלות

בזמן של שינוי ארגוני ,רצוי שכל אחד מאתנו ישאל את עצמו מספר שאלות שיסייעו בהתמודדות עם הלא נודע.

 

רובין שארמה מציע לשאול את השאלות הבאות: האם מישהו מת? האם יש כאן הזדמנות חדשה במצב הנוכחי?, איך זה יכול להיות יותר גרוע?, על מה אני אסיר תודה? איך אפשר להפוך זאת לכיף?

אימון למנהיגות ע"י ניהול עצמי

בתהליכי אימון אישי למנהיגות ותהליכי אימון עסקי ,מאמן אישי מקדיש זמן בכל פגישה על מנת לשדרג את יכולת הניהול העצמי של המתאמן.

 

על פי רובין שארמה סוד היעילות האישית היא בריכוז הכונות. על כן, עלינו למקד את המשאבים שלנו בהזדמנויות הטובות ביותר.

 

עלינו ללמד לנהל את הזמן שלנו ,ולתת עדיפות לזמן שלנו על פני הזמן של האחרים. מטרת המיקוד האישי של כל אחד צריך להיות להתקדם על מנת להביא את התועלות והייחודיות שבנו לדי ביטוי לסביבה החיצונית , ועל כן עליו ללמד לא רק להיות עסוקים אלא להיות ממוקדים.

 

היטיב להדגים זאת טולסטוי כשאמר" אנו חיים למען עצמנו רק כשאנו חיים למען האחרים".

 

אימון אישי לפיתוח מנהיגות אישית הוא הכרח בזמנים המודרנים של היום. כיום ניתן לעשות זאת גם ע"י אימון אישי במערכת אינטראקטיבית-ראו באתר מנהיג ללא תואר  בעלות נמוכה ביותר של 43 ₪ לחודש בלבד.

 

התעניינו לגבי אימון אישי בשיטת NLP

אימון אישי למנהיגות | מאמנת אישית בת"א - ד"ר דורית קיי
אימונים אישיים