אימון עסקי מהו?

אימון עסקי בארגון מושתת על עקרונות האימון האישי. המוקד של תהליך האימון העסקי הוא בהשגת מטרות ויעדים עסקיים.

 

בתהליך זה מגבש המנהל או הבעלים של העסק את החזון האישי והעסקי, תוך עקרונות ההצלחה של המנהל ובניית תוכנית הפעולה שבו מוגדרים היעד של העסק והתפוקות הקונקרטיות.

היתרונות של אימון עסקי

החוזקה של אימון עסקי (Business Coaching) זה היא בכך שהמנהל מסתכל על עצמו כמכלול.

 

כלומר, פועל יוצא של אימון עסקי הוא שמנהל הארגון או ראש הצוות מגדיר לעצמו את התמונה הארגונית הרצויה לו, לומד לזהות מה מניע אותו קדימה ומה מתנהל אצלו דומה ושונה בעולם האישי ובעולם הארגוני.

 

יחדיו אנחנו בודקים האם נקודות התקיעות שלו זהות בחיים הארגונים ובחיים האישיים.

 

אימון עסקי – D.Coaching תוך כדי התהליך המנהל לומד כיצד להפוך את הדפוס המעכב למקדם והוא לומד ליישם את המושג אחריות אישית ומאמץ את עקרון 90/10, עקרון שאומר שעל 10% מהאירועים המתרחשים בחיינו אין לנו שליטה. 90% מחיינו הם התגובות שלנו לאירועים שקורים לנו.

 

לדוגמא, מישהו עקף אותנו בכביש בפתאומיות תוך שהוא מקלל, ונאלצנו לנהוג באופן כזה שתמנע תאונה.

 

האירוע החיצוני לנו הוא אופן הנהיגה של הנהג השני, התגובה שלנו שמחפשת פתח מילוט כדי למנוע תאונה הוא בשליטתנו, ועל כן ככל שנאמץ גישה פר ואקטיבית לחיינו ולא ריאקטיבית, איכות חיינו תשתפר.

שאלות ותשובות

מה ההבדל בין אימון עסקי לבין אימון אישי ?
אימון עסקי, בדיוק כמו אימון אישיהוא תהליך ממוקד תוצאה המסייע להגדיר תמונה רצויה ויעדים ברורים להשגה.

 

המיקוד בתהליך זה הוא העסק עצמו. לדוגמא, התהליך מתאים במיוחד בכל פעם כשנדרשת התייעלות עסקית ללא תוספת משאבים, כשנדרשת דרך חדשה להובלת עובדי הארגון, כשיש צורך בטיפוח שיתוף פעולה בין עובדים ומנהלים ועובדים ועוד.

 

אימון עסקי מומלץ לכל מנהל שרוצה לטפח את עבודת הצוות של חברי הארגון ולרתום אותם למשימות משותפות להשגת תמונה המיטבית של הארגון.

 

שאלה: האם אימון עסקי מתאים לכל עסק ?

 

תשובה: האימון העסקי מתאים לכל בעל עסק המעוניין לקדם את העסק למלוא מצוי הפוטנציאל העסקי שלו. היתרון הגדול הוא טווח הזמן.

בטווח זמן קצר יחסית יבדוק המאמן את חזון העסק ,החזון האישי של המנהל לגבי העסק ואלה יחדיו יגדירו יעדים להשגה על מנת לקדם את התוצאות העסקיות של הארגון.

 

שאלה: כיצד מתקיים תהליך אימון עסקי ?

 

תשובה: כמו בתהליך אימון אישיאימון עסקי מתקיים בפגישות אישיות בין המאמן ובעל העסק. במהלך תקופת ההתקשרות מאתר המאמן יחד עם בעל העסק את מפת התוצאות העסקית העכשווית של העסק – כיצד העסק פועל, מהם חוקותיו, מהם היעדים העסקיים שנקבעו לו ועוד.

 

שאלה: מה מאפיין את האימון העסקי ?

 

תשובה: לתפיסתי אין להפריד בין המנהל בתפקידו הרשמי
לאיש. על כן עבודתי בתחום אימון עסקי מתחלקת לשני שלבים
:

 

שלב 1 – אסטרטגיה אישית של מנהל

בשלב זה נזהה את ערכיו האישיים של המנהל ואת ערכיו המקצועיים. כאן נרצה לבדוק האם קיים פער בין 2 הקבוצות, נאתר יחדיו את חסמי ההצלחה של המנהל והמנהל יצור לעצמו את תמונת שיא ההצלחה העסקי עבורו.

 

שלב 2 – האסטרטגיה של הארגון:

בשלב זה נרצה לנתח את מצב הארגון הנוכחי לפי מודל ייחודי, נגזור יעד מרכזי משמעותי להשגת החזון הניהולי ונבנה תוכנית עסקית. לאורך כל התהליך נעשית עבודה על אמונות מגבילות והפיכתן לאמונות מקדמות.

 

שאלה: מה עדיף, אימון עסקי אישי או אימון בקבוצה ?

 

תשובה:מעגלי אימון עסקי ניתן לקיים בקבוצה. היתרון של הקבוצה היא בכוחה. בנוסף למנגנון התמיכה של המאמן האישי , בקבוצה מתקיימת סינרגיה –תמיכה נוספת של כל אחד מחברי הקבוצה.

 

לקבוצה יש כוחות מניעים. אימון בקבוצה הוא על פי רוב זול יותר ,היות והמיקוד במתאמן מתחלק על פני חברי הקבוצה. בתהליך אימון רגיל הפוקוס הוא במתאמן עצמו לאורך כל המפגש ועל כן עלות המפגש על פי רוב יקרה יותר.

 

שאלה: כיצד נקבעת עלות תהליך של אימון אישי או אימון?

 

תשובה: הפרמטרים על פיהם מאמנים אישים קובעים את תמחיר המפגשים מבוססים על הידע המקצועי של המאמן, ניסיונו באימון ומומחיותו. כמו בכל תחום גם כאן מומלץ לקיים מספר שיחות עם מאמנים אישים ,להתרשם ולבדוק עלויות.

אימון אישי לניהול זמן מותאם למאה 21