מהו אימון אישי?

מה בין אימון אישי לנהיגה במכונית?

האם גם אתם  נמנים על אוהבי מכוניות חדשות? האם  אתם מתרגשים רק מהמחשבה על קבלת המכונית החדשה שזה עתה רכשתם, בצבע האהוב עליכם, ואתם מדמים איך תראה הנסיעה הראשונה שלכם ולאן תיסעו, האם תתרגלו במהירות למכונית או אולי תצטרכו להתאמן עוד קצת עד שתגלו שליטה מלאה על הנהיגה?

 

במציאות היום כשהקטל בדרכים  ממשיך, רבים עסוקים במחשבה מי נחשב לנהג טוב וזהיר, האם רק מכונית  עם חידושים רבים תשפיע על איכות הנהיגה, או הניסיון בשטח, לצד אימוץ תכונות אישיות של הנהג הוא שישפיע על איכות הנהיגה.

 

בתהליך של אימונים אישיים אנו משתמשים בדימויים כדי לסייע לנו להתמודד עם אתגרים שונים בחיים. המכונית בתהליך של אימון אישי עשויה להידמות לחיים.

 

בחיים שלנו  אנו מוקפים באנשים שונים, חלקם תומכים בנו, חלקם מתנגדים או אדישים. המכונית שלנו גם היא לעתים מלאה בנוסעים שונים שמדברים אלינו, לעתים בו זמנית ונותנים לנו הוראות היכן לנסוע, כיצד לבצע את הפנייה, באיזו מהירות לנסוע ועוד.

 

גם אנו בבואנו לקבל החלטות שונות, אנו מפעילים קולות שונים חלקם רגשיים, חלקם שכלתנים ,ולעתים ההצפה בקולות העוטפים אותנו גורמת לנו להצפה ולבלבול. וכנו בנהיגה כשאנו מתבלבלים או תקועים, אנו עוצרים וחושבים מה לעשות, כך גם בחיים, באמצעות אימון אישי, אנו עוצרים, חובם ובודקים לאן פנינו.

 

כיצד יכול אימון אישי לסייע לנו לנווט את מסע חיינו?

הקשבה – בתהליך של אימון אישי אנו לומדים להקשיב לצד הראציונלי והצד הרגשי.

דוגמאות להקשבה רגשית היא כאשר אנו צופים בסרט ומגיבים בצחוק או בדמע, כשאנו חשים התרוממות רוח בהביטנו על יצירת אומנות או כשאנו עוצרים לפני תמונת נוף עוצרת נשימה.

המיקוד בתהליך של אימון אישי הוא בהקשבה המאפשרת לנו להתחבר לרצונות שלנו ולפעול על פי רצונותינו.

 

סביבה תומכת

בתהליך של אימון אישי אנו מקבלים החלטות תוך התייחסות מתמדת  לחלק החושב שבנו ולנפש, אינטואיציה ותחושת הבטן.

כשאנו מתייחסים רק לחלק אחד דומיננטי כגון לרגש בלבד או למוח, אנו נעצרים ואפילו נתקעים, ובדיוק כמו בנסיעה במכונית, מה שיאפשר לנו לצאת מהתקיעות הוא להפעיל מספר מערכות משולבות.

 

שקט פנימי מכונית שנוסעת ללא עצירה נשחקת,כך גם אנו. בתהליך של אימון אישי ,אנו לומדים לעשות עצירות מכוונות שיאפשרו לנו להקשיב לחלקים השונים שבנו.

 

קבלה עצמית – האמצעים השונים שאנו לומדים להשתמש בתהליך של אימון אישי, מסייעים לנו לקבל את עצמנו ולאפשר לנו להכיר את הדברים אותם אנו אוהבים, ולא אוהבים, את החזקות שלנו ואת החולשות שלנו. אנו לומדים להשתמש באמצעות אימון אישי בעצמות שלנו כדי להשיג את מה שאנו חפצים בו.

 

תכנון כשאנו מציבים לנו יעד להגיע אליו במכונית, אנו נערכים מבעוד מועד – אנו בודקים את הדרך, מנסים לשער כמה זמן ייקח לנו להגיע, האם יש לנו מספיק דלק, האם עלינו לאסוף עוד נוסעים בדרך, כך גם בתהליך של אימון אישי, אנו לומדים להבחין בין עיקר לטפל, לבדוק מה אנו רוצים להשיג, מה  הן הפעולות שעלינו לעשות כדי להתקדם לעבר מטרתנו, ועל מה עלינו לוותר.

 

טעינת מצבריםעל מנת שהמכונית שלנו תמשיך בנסיעה חלקה- עלינו שלמור על המצבר טעון.

הדרך הקלה והאפקטיבית לעשות זאת היא ע"י שימוש במכונית. הטמעת המיומנות הנרכשות בתהליך אימון אישי הן למעשה הטענת המצברים. לא מספיק להגיד אמירות כגון: "עלי לנסוע לבקר את משפחתי יותר, או עלי להרבות בקריאה".

 

אימון אישי מסייע לנו להגדיר במדויק את מצב שיא ההצלחה עבורנו-שהוא המצב הרצוי, להגדיר את היעד המרכזי להשגת תמונה זו. אימון אישי מסייע לנו להעמיד לעצמנו יעדים מדידים, על מנת שנוכל לבדוק בכל עת היכן אנו נמצאים ביחס למה שתכננו.

 

שפה חדשה כשאנו לומדים נהיגה אנו  רוכשים שפה חדשה-שפת התמרורים,שהיא משותפת לכל קהילת משתמשי כלי רכב. אימון אישי מקנה לנו שפה חדשה שמשמשת לנו כאמצעי עזר להטמעת הרגלים חדשים מקדמי תוצאות. באמצעות שפה חדשה של אימון אישי ,אנו מטמיעים לעצמנו תרבות של היותנו  מועילים, ויוזמים.

 

מודעות עצמית – כשאנו  נוהגים ומרגישים לפתע עייפים, אנו עוצרים להתרעננות. בתהליך של אימון אישי משעה שלמדנו להקשיב לעצמנו, לתכנן,להגדיר לנו תוצאות רצויות  ולפעול, עלינו להבטיח שנשאר במסלול הרצוי לנו. באמצעות אימון אצל מאמנת אישית אנו לומדים לזהות מתי אנו מצויים בדרך הרצויה לנו.

 

לדוגמא: כשאנו חשים חיונים, שמחים, יצירתיים, נלהבים ובטוחים, המשך הגשמת המטרות שהגדרות לעצמנו בתהליך של אימון אישי, ייראה לנו קל יותר להשגה, בעוד שאם אנו  מאתרים תחושות של בלבול, חוסר ספור, תשישות, פחד ותקיעות, מיומנויות שלמדנו בתהליך אימון אישי יסייעו לנו לאתר במדויק היכן התקיעות ומה עלינו לעשות כדי לצאת ממנה ולהמשיך במסע החיים.

עוד יכול לעניין אתכם:

אימון אישי לחיים
טיפול NLP