אימון לקריירה

במאה ה- 21 שבה שיוון מגדרי הולך ומתרחב, התמקדות בקריירה תופסת נתח חשוב מזמנו של הפרט. למושג קריירה הגדרות רבות, אחת ההגדרות הרווחת היא שקריירה היא סדרה רצופה של משרות המרכיבה את חיי העבודה של האדם. (ויקיפדיה).

 

החוקרים ארתור ורוסו (1996) הגדירו את הקריירה כ"רצף בלתי פוסק של כל ההתנסויות הקשורות לעבודה במהלך החיים".

 

אנשים שמחליטים להזניק את הקריירה שלהם, ולוקחים אימון אישי להצלחה בקריירה, מתמקדים בבניית מתווה של קריירה הכולל התמודדות עם שאלות שונות כגון: האם לעזוב את מקום העבודה הנוכחי, האם לחתור למעבר בין תפקידים, האם כדאי ואפשרי לפרוץ גבולות ישנים.

אימון לקריירה

בתהליך אימון לקריירה המאמן האישי יסייע למתאמנים להגדיר לעצמם מהם החזקות המקצועיות והאשיותיות של המתאמנים, אלו חוזקות כדאי להבליט ולהשתמש בהם בשלב הנוכחי בחיים שבו הם נמצאים.

 

לצד איתור החוזקות בייעוץ לקריירה,ישנו מיקוד חזק בתהליך האימון האישי והאימון העסקי לחשיפה של חסמי ההצלחה של המתאמן. 

 

מאמן אישי מנוסה יוכל לסייע למתאמן בתהליך שלאימון לקריירה בהצטיידות בעקרונות ודפוסי פעולה שהם עוקפי חסמים.

 

תפקידיו של מאמן עסקי

תפקיד נוסף של המאמן העסקי בתוך התהליך של אימון עסקי, הוא עזרה בהגדרה של החזון של המתאמן, הבהרת המושגים שהמתאמן  משתמש  בהם בדבריו, וכמובן תפקיד מרכזי של המאמן העסקי הוא לעזור למתאמן להגדיר יעד מרכזי להשגת פריצת דרך בקריירה.

 

ישנם אנשים שרוצים ומתאימים להחליף עיסוק, ולשם כך צריך להכין את המציאות הנוכחית בה המתאמן חי לשינוי שמתהוה בתהליך של אימון לקריירה.

ייעוץ קריירה כולל מספר מפגשי אימון. מספר המפגשים מותאם ומוגדר יחד עם המתאמן.

כשהמניע המנחה את התהליך הוא להביא את המתאמן לידיעה  מה הוא  הולך לעשות , ולא פחות חשוב להעמיד לוח זמנים ברור עם  תוכנית פעולה ברת השגה.

תקשורת בינאישית