אימון אישי לניהול זמן מותאם למאה 21

אימון אישי לניהול זמן מותאם למאה 21

יעילות בעידן המודרני

בעידן המודרני בו אנו חיים, בתור מאמנת עסקית אוכל להעיד כי רבים מאתנו במיוחד בעמדות ניהול בין בעבודה ובין בחיים אישיים (כשאנו עובדים, ונאלצים להתמודד עם מחויבות בית ועבודה יחדיו) מתמודדים עם הצורך לשכלל את היעילות שלנו.

נראה שהמושג יעילות קשה יותר ליישום. מרגרט הרפנן מרצה מעל במת TED ויזמת טוענת, שניתן לפעול ביעילות רק כשניתן לחזות במדויק את המציאות העתידית. ככל שחוסר הודאות גדל, מדידות וטכניקות לניהול זמן אותם אנו מלמדים בתהליכי לווי ואימון אישיים ותהליכים אימון עסקי, פחות רלוונטי. אימון אישי לניהול זמן צריך לקחת זאת בחשבון בשביל להיות מוצלח.

אנשים שמחליטים להסתייע בגורם מקצועי כגון מאמן אישי או מאמן עסקי, עושים זאת לעתים מן הטעם שהם חשופים בחייהם יותר ויותר למצבי אי וודאות ,התחושה המקננת בהם היא שהעולם אינו רק מסובך, אלא גם מורכב יותר מאשר בעבר. לדברי הפרנן, על אף שיש דפוסי התנהגות שמקדמים יעילות, לא ניתן תמיד להשתמש בהם, כיון שהם אינם חוזרים על עצמם באופן קבוע.

יתרה מזו, גם אם עובד או אדם פרטי מגדיר את עצמו כמומחה במשהו, ייתכן והמומחיות הזו לא תמיד תספיק במציאות שמשתנה כל הזמן. במציאות בה הפרט אינו נערך למורכבות החדשה בין אם באופן עצמאי או באמצעות תהליך של אימון אישי או אימון עסקי, הסכנה היא שלא נדע כיצד להתמודד. ומכאן שיש לשים דגש על אימון אישי לניהול זמן במציאות משתנה ודינאמית.

ישנם מספר כלים ודרכים שמאמן אישי ומאמן עסקי יעזרו למתאמן לצלוח את האתגרים של התמודדות עם מציאות מורכבת על פי מרגרט הרפנן:

  1. מודעותלכך שייתכן ששיטת ההתמודדות הקודמת עם מספר רב של משימות ,אינה עוד יעילה, ויש לאלף את עצמנו  לתכנן את עצמנו לתסריטים חלופיים. כדאי גם להתכונן לאירועים עתידים פוטנציאלים ברמת מאקרו ולא מיקרו.
  2. הגדלת מערכת קשרים חברתית מקצועית – שתאפשר לנו להתמודד עם האתגר במאמץ משותף. פעמים רבות בתהליך אימון אישי, ובתהליך של אימון מנהלים מתבקש הלקוח על ידי מאמנת אישית להרכיב לעצמו רשימת אנשי קשר ,שניתן יהיה לפנות אליהם בעתיד אם וכאשר יעלה הצורך.
  3. פיתוח אחריות אישית – בתהליך של  אימון אישי ואימון עסקי, המאמן יוביל וינחה את המתאמן לפתח אחריות אישית שיאפשר לפרט לסמוך על עצמו , להעז ולהיצמד פחות על לוחות זמנים שנקבעו מראש ע"י גורם אחר.
  4. אומץ לדמיין – בכל תהליך של פיתוח מנהלים, אימון אישי ואימון עסקי , ניתן דגש להגדרת החזון האישי והמקצועי של המתאמן. בעידן שבו הכל בלתי צפוי, החשיבות של לאגור אומץ ולדמיין או בשלב הראשון לנסות לדמיין היא מהווה מקור הכרחי להתמודדות עם הבלתי נודע. תהליך של אימון אישי לחיים או אימון עסקי תורמים לפתוח יכולת  לסתגלנות , שונות והמצאה, כדי להתמודד עם המורכבות של המציאות. לדברי הפרנן, כישורים בינאישיים מחד, והתנסות עם מציאות חדשה מאידך תורמים לחוסן הנפשי ההכרחי על מנת להתמודד ולהתגבר על משבר. 

עלינו לזכור שלעתים הרצון להיות מאוד יעיל, אינו בהכרח עוזר, ועלול לגרום לחוסר יעילות בטווח הקצר, ואי מיצוי הפוטנציאל בטווח הארוך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *